Excel- poziom podstawowy


Zawsze chciałeś poznać Excela, ale nigdy nie wiedziałeś jak zacząć?

Myślisz o poszerzeniu swoich kompetencji na rynku pracy?

pracujesz nad trudniejszymi narzędziami w arkuszu kalkulacyjnym, ale czujesz się niepewnie z podstawowymi funkcjonalnościami systemu?

W takim razie to szkolenie jest właśnie dla Ciebie!

 

 Excel – poziom podstawowy – opis zagadnień

 

Podstawowe informacje o arkuszu kalkulacyjnym:

  • poruszanie się po arkuszu, przeciąganie formuł do innych komórek oraz zmiana separatorów,
  • zarządzanie zakładkami oraz wstążką Excela,
  • skróty klawiszowe usprawniające poruszanie się po arkuszu,
  • format plików oraz podstawowe różnice pomiędzy historycznymi wersjami Excela,
  • wskazówki ułatwiające prawidłowy wydruk strony – marginesy, orientacja strony, zakres wydruku oraz dodawanie linii siatki.

 

Praca z komórkami Excela:

  • operatory używane w formułach (np. porównywanie, potęgowanie),
  • sortowanie i filtrowanie tabel,
  • usuwanie duplikatów,
  • modyfikacja komórek arkusza kalkulacyjnego, w szczególności oparta na czcionce, obramowaniu, zawężaniu oraz łączeniu komórek,
  • formatowanie warunkowe proste – dodawanie reguł odpowiadających za automatyczne kolorowanie komórek,
  • tworzenie list rozwijanych dla użytkowników,
  • poprawne użycie hiperłączy oraz malarza formatów,
  • udostępnianie plików wielu osobom jednocześnie.

 

Bezpieczeństwo i ochrona arkusza:

  • wyłączanie fragmentów arkusza z jakiejkolwiek edycji,
  • blokowanie pliku hasłem – ochrona przed otwarciem lub zmianą dokumentu,
  • blokowanie lub ukrywanie pojedynczej zakładki,
  • administracja pojedynczymi kolumnami oraz wierszami w pliku.

 

Formuły:

  • wykonywanie prostych obliczeń na podstawie danych poprzez użycie znaków + - * /,
  • sumowanie i liczenie wartości w podanym przedziale: SUMA, ILE.LICZB, ILE.NIEPUSTYCH, LICZ.PUSTE,
  • łączenie i edycja tekstu w komórce arkusza: &, USUŃ.ZBĘDNE.ODSTĘPY, LITERY.MAŁE, LITERY.WIELKIE, Z.WIELKIEJ.LITERY,
  • wyszukiwanie konkretnej wartości z podanego przedziału poprzez użycie formuły WYSZUKAJ.PIONOWO,
  • tworzenie prostych warunków wpływających na przyspieszenie codziennej pracy: formuła JEŻELI,
  • wykonywanie innych funkcji na podstawie danych w arkuszu kalkulacyjnym: ŚREDNIA, PODSTAW, ZAOKR, PORÓWNAJ.